“Adultivity”

Ben küçükken Gitanes’da punk konserlerine giderdim. Küçük dediğim yaş 14 hadi bilemedin 15’ti. Polis ha bastı ha basacak diye tek gözüm kapıda nöbet tutardı. Ama ne sıkı konserlerdi, ne enerjiydi, ne günlerdi.

Konser mevzu bahis olduğunda en rahat ettiğimiz yer ise Efes Pilsen Blues Festivali’ydi. Annem cebime paramı koyar, zorla gönderirdi, iyi müzik dinle derdi. Ben de rahat rahat eğlenir, müziğimi dinler, nefis kızarmış tavuklarla 1-2 bira içerdim. Polis hiç gelmezdi.

Şimdi Efes Pilsen Blues Festivali’nin reklamında; yasal düzenlemeler gereği 24 yaş sınırı vardır diyor. Ben 14 diyorum hanımlar/beyler. Alkolik değilim, kötü niyet edinmedim. Aksine iyi bir müzik kulağım vardır. Konser kavramının kıymetini iyi bilirim. Vaktimi, paramı çere çöpe değil müziğe harcarım. Sizce de bu işte bir yanlışlık yok mu? Koruduğunuz insanlar 18 yaşına gelmeyi, ebeveynini peşine takmadan rahatça konsere gitmeyi bekliyordu. Onların halinden ben anlarım, çünkü o günlerimi gayet net hatırlarım. Verdiğiniz karar değil onlar için cezadan başka bir şey olmamış.

Leave a Reply

